ראגו בקר א לה מוריס ( או בעברית, צלי בקר) בסיר לבישול איטי

10 מרץ

ראגו בקר בסיר לבישול איטיאני לא יודעת למה לא חשבתי על המתכון הזה קודם. אולי בגלל שאני עייפה מכדי לחשוב. לאחרונה שמתי לב שאני מתפקדת כמו אוטומט. רובוטית הריונית ויעילה לשירותכם! אולי זה ההריון המתקדם, אולי העבודה, אולי שני הזאטוטים ואולי העובדה שהבחור נוטה לטוס כל שלושים שניות ליעד אחר ולשהות בבתי מלון, כל זה לצורך דיסקוס נושאים חשובים במסעדות (הוא קורא לזה עבודה). "אבל שרי (תסלחו לו, הוא צרפתי) זה רק לשלושה לילות הפעם". רק שהקטנים בוחרים תמיד את הלילות הללו להתעורר בארבע חמישים ושש, הפרוייקטים בעבודה שאני מנסה לקדם כבר חודשים בוחרים בדיוק מפתיע (או שלא) להתקדם דווקא בשבוע הזה ואולי העובדה שאני מנסה להאכיל/לנקות אחרי/לשעשע ולשנע שניים בזמן שאני כבר סוחבת שלישי. ההריון. זה ללא ספק ההריון. והכיף הוא שאני יכולה להאשים את ההורמונים בכל ולתרץ את העובדה שאני מקטרת. טוב, אל תסגרו את החלון, אני עובדת לאוכל, בסדר.

המתכון הזה הוא עיבוד שלי לצלי קוביות בקר שחמי (מוריס) מכין לנו כמעט בכל פעם שאנחנו מגיעים לבקר. בוודאי שהוא טובל כל קוביית בקר בנפרד בקמח וללא ספק גם צורב אותן אינדיבידואלית במחבת. רק שלי אין כוח. אני בוחרת למרוד (ההורמונים, ללא ספק). אני שייכת לעדת ה"דחוף הכל לסיר וסגור את המכסה". הצטרפו אלי! זו אחלה עדה!

ראגו בשר א לה מוריס בסיר לבישול איטי

המצרכים:

1 ק"ג קוביות בקר לצלי
500 מ"ל מרק בשר
מיכל אחד (156 מל) רסק עגבניות
1/4 כוס יין אדום
2 כפות קמח לבן רגיל
2 גזרים גדולים
2 תפוחי אדמה גדולים (אני נורא אוהבת את אלו שבשרם צהוב. הם נוטים לצאת קרמיים ונימוחים)
מקל סלרי ארוך אחד
סלסלת פטריות קטנות או 2 קופסאות שימורי פטריות שלמות, מסוננות ושטופות. (רק שנשארו לי רק חתוכות הפעם לצורך התמונה. אל תהיו כמוני)
כפית טימין יבש
כפית רוזמרין יבש או טרי
מלח פלפל

אופן ההכנה:

1. הניחו את קוביות הבשר בסיר. מסובך נכון? עכשיו קלפו את הגזרים וחיתכו לטבעות עבות. קלפו את תפוחי האדמה וחתכו לקוביות גדולות. פרסו דק את הסלרי והוסיפו את כל הירקות לסיר, כולל הפטריות (חתכו אותן אם אתם רוצים. אני לא טורחת).
2. בקערה או כוס מדידה גדולה ערבבו מרק בשר, רסק עגבניות, יין ועשבי תיבול. בקעריונת נפרדת ערבבו את הקמח עם כף או שניים מהרוטב שהכנתם. אני אוהבת לערבב קמח עם האצבעות. כך אני בטוחה שלא פספסתי שום גושים אבל אתם לבטח יותר נאורים ממני ומשתמשים בשיטות מתורבתות. כשתערובת הקמח חלקה, הוסיפו אותה לשארית הרוטב וערבבו היטב.
3. שפכו את הרוטב על הבשר והירקות בסיר לבישול איטי. המליחו ופלפלו לפי הטעם. אם מרק הבשר שלכם נולד מאבקה, היזהרו עם המלח. אני אוהבת המון פלפל שחור אבל אני מוזרה.
4. סגרו את הסיר ובשלו על חום נמוך כשש עד שמונה שעות. אני בדקתי את הצלי שלי אחרי שש שעות והכל היה רך. מכיוון שבסיר לבישול איטי ירקות מתרככים לאט יותר מבשר, השתמשו בגזר כדי לבחון את מצב הצלי. אם הגזר רך, זה הזמן לאכול!

8 תגובות to “ראגו בקר א לה מוריס ( או בעברית, צלי בקר) בסיר לבישול איטי”

  1. קלקל 17 במרץ 2011 בשעה 08:53 #

    🙂

  2. nira 17 בינואר 2012 בשעה 16:15 #

    אשמח לקבל מתכונים שלך.
    נראה מאד טעים.
    נירה

  3. anat 10 בספטמבר 2012 בשעה 12:10 #

    מה הכוונה במרק בשר?

  4. אתי 30 באוקטובר 2013 בשעה 10:21 #

    קודם כל תודה על האתר הנפלא שסוף סוף יגרום לי להוריד את הסיר מהארון (עד עכשיו הוא נימצא בפינה הכי רחוקה וגבוה בארון). האם ניתן להכין את המתכון גם אם בשר לגולש? (אולי שאלה קצת מוזרה.

    • ayallawt 17 במרץ 2018 בשעה 22:34 #

      בטח!

  5. Ella 22 בנובמבר 2014 בשעה 08:58 #

    😊

כתיבת תגובה